gelecek

Gelecek

Geri verin bana hazin gecemi
Aynalı odamı, gizli hayatımı
Çok ıssız burası
İşkence edecek kimsem yok artık
Mutlak denetim verin bana
Yaşayan her ruh üzerinde
Ve yanıma uzan bebeğim
Bu bir emirdir!
Crack ve anal seks verin bana,
Alın kalan tek ağacı
ve deliğine tıkın kültürünüzün
Berlin duvarını geri verin bana
Geri verin Stalin’i ve Aziz Paul’ü
Geleceği gördüm kardeşim
Cinayet var gelecekte...

Bir çığ gibi büyüyecek olaylar dört bir yanda
Kalmayacak hiçbirşey
Hiçbirşey artık ölçebileceğiniz
Dünyayı saran tipi
Eşiği aştı ve tersyüz etti
Ruhların düzenini

Tövbe et, tövbe et dediklerinde
Anlamadım ne demek istediklerini
Pişmanlık dediklerinde
Merak ettim ne demek istediklerini

Rüzgardan öğrenemezsin kim olduğumu
Asla bilemezsin, asla bilemedin
Asla ayıramazsın beni rüzgardan
Asla ayıramazsın, asla ayıramadın
Ben o küçük Yahudiyim
İncil’i yazan
Gördüm uluslarını yükselişini ve çöküşünü
Hikayelerini dinledim, hepsinin hikayelerini
Ancak sadece sevgi ayakta tutar herşeyi
Bendenize öyle söylendi
Açık söyle, hiç acıma:
Bitti, yok daha ötesi
Dönmüyor artık cennetin çarkı
Hissediyorsun şeytanın at binmiş güruhunu
Hazırlan geleceğe:
Cinayet var gelecekte...

Bir çığ gibi büyüyecek olaylar dört bir yanda
Kalmayacak hiçbirşey
Hiçbirşey artık ölçebileceğiniz
Dünyayı saran kar fırtınası
Eşiği aştı
Ve tersyüz etti ruhların düzenini

Tövbe et, tövbe et dediklerinde
Anlamadım ne demek istediklerini
Pişmanlık dediklerinde
Merak ettim ne demek istediklerini

Bozulacak kanunu Kadim Batı’nın
İnfilak edecek özel hayatınız birdenbire
Hayaletler gelecek
Sokaklar alev alacak
Ve dansedecek beyaz adam
Bir kadın göreceksiniz ayaklarından asılmış
Çehresi dökülen geceliğiyle örtülü
Ve boktan küçük şairler çıkacak ortaya
Charlie Manson gibi tınlamaya çalışan
Ve dansedecek beyaz adam

Berlin duvarını geri verin bana
Geri verin Stalin’i ve Aziz Paul’ü
Geri verin İsa’yı
ya da Hiroşima’yı geri verin
Katledin şimdi bir cenini daha
Nasılsa sevmiyoruz çocukları
Geleceği gördüm bebeğim:
Gelecek cinayettir...

Tövbe et, tövbe et dediklerinde
Anlamadım ne demek istediklerini
Pişmanlık dediklerinde
Merak ettim ne demek istediklerini

Leonard Cohen - Future

Yorumlar

Popüler Yayınlar